top of page

Cambridge International Education

The mission of Cambridge International is to support high standards of learning in schools and in professional development, and to work in partnership with you to provide students with the best possible education — and we are happy and proud to be part of the global Cambridge International network.

photo_2025-08-11 12.18.26.jpeg
photo_2025-08-11 12.54.09.jpeg

Projects supported by European Union institutions and the school’s achievements

International Educational Initiatives and Achievement 2024-2025

2024

The participation of our students in eTwinning international projects has become a vivid example of successful European cooperation, openness to global dialogue, a creative approach to learning, and the real integration of Ukrainian students into the international educational community.

The knowledge, experience, and international recognition we have gained are an important step towards forming active, responsible, and conscious young people who are ready to be equal members of the European community.

Участь учнів школи у міжнародних проєктах eTwinning стала прикладом успішної європейської співпраці, відкритості до глобального діалогу, творчого підходу до навчання та реальної інтеграції українських школярів у міжнародну освітню спільноту.

Отримані знання, досвід і міжнародне визнання — це важливий крок до формування активної, відповідальної та свідомої молоді, здатної бути рівноправною частиною європейської спільноти.

photo_2025-08-11 12.39.17.jpeg

Students of Gravity School and members of the Euroclub actively participated in eTwinning international projects aimed at:

developing digital literacy,

fostering intercultural dialogue,

strengthening critical thinking,

promoting European values among young people.

Projects of the year:

Digital Literacy for the Future — safe internet use, countering disinformation, creating responsible digital content, protecting personal data, and intercultural cooperation with peers from other European countries.

My History, My Town, My Culture — exploring the cultural heritage of Kharkiv, its traditions, cuisine, and customs; creating multimedia presentations and virtual tours; participating in international cultural events, culinary and music workshops.

International Awards:

🏅 National Quality Label — for high-quality project organization.

🏅 European Quality Label — for meeting European standards of innovation and cooperation.

🏅 Pupil Quality Label — for the personal contribution of each student to project implementation.

These awards confirmed the international recognition of our work and inspired the team to achieve even greater results.

Учні школи «Гравітація» та учасники Євроклубу активно долучилися до міжнародних проєктів програми eTwinning, які сприяли:

розвитку цифрової грамотності,

міжкультурного діалогу,

критичного мислення,

формуванню європейських цінностей серед молоді.

Проєкти року:

Digital Literacy for the Future — безпечне користування інтернетом, протидія дезінформації, створення відповідального цифрового контенту, захист персональних даних, міжкультурна співпраця з учасниками з інших країн Європи.

My History, My Town, My Culture — дослідження культурної спадщини Харкова, традицій, кухні та звичаїв, створення мультимедійних презентацій і віртуальних екскурсій, участь у міжнародних культурних заходах, кулінарних і музичних майстер-класах.

Міжнародні відзнаки:

🏅 National Quality Label — за високу якість організації проєктів.

🏅 European Quality Label — за відповідність європейським критеріям інноваційності та співпраці.

🏅 Pupil Quality Label — за особистий внесок учнів у реалізацію проєктів.

Ці нагороди підтвердили міжнародне визнання нашої роботи та надихнули команду на нові досягнення.

photo_2025-08-11 12.18.29.jpeg
photo_2025-08-11 15.07.40.jpeg

2025

The school continued its active participation in eTwinning international projects, focusing on five key areas:

  • culture,

  • science,

  • ecology,

  • digital ethics,

  • holistic education.

 

Examples of projects:

Weaving Kneets Between Cultures — introducing international partners to Ukraine’s cultural heritage through artistic, musical, and culinary activities.

Digital Minds, Global Citizens — exploring the possibilities of artificial intelligence, establishing digital ethics principles, studying the role of technology in protecting democratic values, developing critical thinking, and participating in international creative initiatives.

Science Magazine — conducting weekly scientific research, creating original texts, interviews, and publications compiled into an electronic magazine; developing research, analytical, and communication skills.

Holistic Education — fostering the intellectual, emotional, social, and physical development of students through creative tasks, environmental initiatives, art therapy, mindfulness practices, and nature studies.

Zero Waste – Bright Future — raising awareness of sustainable consumption, learning proper waste sorting, participating in eco-campaigns and upcycling workshops, creating environmental information products, and seeking practical solutions to protect the planet.

Школа продовжила активну участь у міжнародних проєктах eTwinning, зосередившись на п’яти ключових напрямах:

  • культура,

  • наука,

  • екологія,

  • цифрова етика,

  • цілісне навчання.

 

Проєкти:

Weaving Kneets Between Cultures — знайомство міжнародних партнерів із культурною спадщиною України через мистецькі, музичні та кулінарні активності.

Digital Minds, Global Citizens — дослідження можливостей штучного інтелекту, формування правил цифрової етики, вивчення ролі технологій у захисті демократичних цінностей, розвиток критичного мислення, участь у міжнародних творчих ініціативах.

Science Magazine — щотижневі наукові дослідження, створення власних текстів, інтерв’ю та публікацій, які були зібрані в електронному журналі; розвиток дослідницьких, аналітичних та комунікативних навичок.

Holistic Education — інтелектуальний, емоційний, соціальний і фізичний розвиток учнів через творчі завдання, екологічні ініціативи, арттерапію, практики усвідомленості та дослідження природи.

 

Zero Waste – Bright Future — усвідомлення важливості сталого споживання, навчання правильному сортуванню відходів, участь в еко-кампаніях і майстер-класах з апсайклінгу, створення екологічних інформаційних продуктів та пошук практичних рішень для збереження планети.

photo_2025-08-11 12.39.21.jpeg
photo_2025-08-11 12.39.13.jpeg

Debate Club at School

Participation in the Debate Club is an important part of our school’s curriculum. All club activities are conducted exclusively in English and are extremely popular among students.

 

Debating is an intellectual competition where participants discuss current social, political, and cultural issues, defending different points of view. It develops critical thinking, the ability to present arguments, and the skill of listening carefully to opponents.

 

These activities help students improve their public speaking skills and express their ideas confidently in English. Our students regularly take part in the annual Lithuanian Schools Debating Novices tournament, where they demonstrate their debating mastery.

2025-08-11 12.34.55.jpg
photo_2025-08-11 12.35.00.jpeg
photo_2025-08-11 12.35.02.jpeg

© 2024 by Gravitation.org.ua

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Telegram_Messenger copy
bottom of page